Wednesday, January 04, 2017

Membina Blog Yang Berpengaruh Dengan Akademi Bekerja Di Rumah ( ABDR )

Entri #38 ; Membina Blog Yang Berpengaruh Dengan Akademi Bekerja Di Rumah ( ABDR )
Teks dan Foto : Siti Mariam Morshidi

Alhamdulillah

Masih tidak terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Tahun Baru 2017 kepada pembaca blog ini.  Bermula sudah rutin surirumah dan para ibu untuk menguruskan anak-anak ke sekolah.  Semoga usaha dan perbelanjaan kita digantikan dengan mendapat anak-anak yang soleh dan berakhlak mulia.  Pada masa cuti sekolah yang lepas saya akur untuk menulis entri baru di blog agak mencabar dengan anak-anak di sekeliling.  Oleh itu saya memilih untuk menumpukan perhatian kepada mereka dan cuba sedaya upaya mencari ruang untuk menulis.

Untuk membina blog yang menjadi tumpuan dan berpengaruh dan bermanfaat sebenarnya tidaklah mudah.  Sebab itulah saya menyertai Akademi Bekerja Di Rumah untuk belajar dan menulis dengan niat untuk memperbaiki diri.  Walaupun saya dah biasa dengan beberapa perkara teknikal  'berblogging' tapi saya agak lemah dalam bidang penulisan.  Oleh itu saya tidak teragak-agak untuk mengambil pakej belajar blog dan penulisan sekaligus.  Saya hanya belajar secara online dengan guru yang telah dilantik iaitu Puan Aishah Hussein.  Walaupun masa tidak ditetapkan iaitu mengikut masa yang terluang, sudah pasti saya sebagai pelajar perlu serius untuk menghabiskan tugasan yang diberikan iaitu menyiapkan sebanyak 44 entri blog.

Kami diajar untuk menggunakan Bahasa Melayu Tinggi dan sebarang kesilapan dari sudut tatabahasa, koma, huruf besar atau kecil juga dititikberatkan.  Blog yang caca marba memberikan gambaran yang kurang bagus.  Dalam masa yang sama ia masih mengekalkan penulisan yang bersahaja, santai dan paling penting dari hati !  Pengalaman setiap orang bukankah  SANGAT UNIK 😍.

Gambar di bawah menunjukkan satu entri yang popular di blog saya.  Hanya konsisten menulis lebih kurang 3 bulan, entri berbentuk tips buat ibu bapa merupakan entri yang paling banyak dibaca.  Yang kedua pula ialah berkenaan dengan pantiliner Lexee.  Dengan blog, kita dapat menukar pembaca menjadi pelanggan.  Bayangkan 100 orang yang membaca dan bertukar menjadi pelanggan selepas itu.

Entri Blog Yang Popular


Dua lagi kelebihan bergabung dengan ABDR ( pakej Blog dan Penulisan ) ialah :

  • PERCUMA 10 E-Book yang hebat 
  • Layak menjadi Rakan niaga / Pengurus Online ABDR
Harga sebuah e-book ialah RM 50,tetapi dengan menyertai pakej ini seronoknya dapat percuma.  Ilmu pun dapat.

Kebetulan bulan ini ( Januari 2017 ) terdapat promosi 3 E-Book dengan harga hanya RM 50.  Jom kita surirumah baca ketiga-tiga e-book ini untuk motivasi agar bersemangat selalu.  Malah, yang berimpian untuk menjadi surirumah amatlah digalakkan 👍.  Untuk menempah atau mengetahui butiran lanjut mengenai ABDR sila e-melkan ke : pn.sitimariammorshidi@gmail.com atau whatsapp/telegram ke 019 838 2601



Promosi  Januari 2017
RM 50 untuk 3 E-Book 








No comments:

Post a Comment